Nap Háza & Hold Udvara

Séta egy élhetőbb életért klub

A Carpe diem Alapítvány egy innovatív mozgás- és életvitel programot hirdet meg vidéken, két olyan kistérségben, ahol még 50-60%-ban a falusi tradíciókat követik a falvak lakói a táplálkozás és a mozgás területén.

Gyaloglás – kicsit másképp, a négy évszakos sporttal

 

Idős, nehezen mozgó, cukorbeteg, szív és érrendszeri problémával küzdők, ízületi betegek, túlsúlyosak,

  • 30%-kal tehermentesíti a csípő- és térdízületeket a normál sétáláshoz képest. Ha egy sportoló 1 km-t gyalogol botokkal, akkor a combcsont és a lábszárcsont közötti nyomás a normál gyalogláshoz képest kb. 1,4 tonnával kevesebb!
  • operációk, sérülések utáni rehabilitációra alkalmas, mert tehermentesít, kimozgat, lazít, javítja az operált, sérült terület oxigén és vér ellátottságát így gyorsítva a gyógyulást,
  • a diagonál mozgás alkalmas akár csípőprotézissel rendelkezők számára is mivel a felsőtest is aktívan mozog, segít a beszűkült ízületek újra aktiválását, erősítését.
  • a koordináció folyamatos gyakorlása nagyon jó hatással van az agyra
  • a botok használata biztonságot ad szédülés, hirtelen vérnyomás változás esetén és a bizonytalanabb mozgásnál,
  • 20-25%-kal több kalóriát használ fel (mint a gyaloglás bot nélkül), ezzel csökken, a testsúly Egy óra alatt átlagos tempóval pont 400 kalóriát égetünk el.
  • test izmainak mintegy 90%-a dolgozik, teljesen átmozgatja a testet, mely jótékonyan hat a:
    • szívre,
    • érrendszerre,
    • gyorsul az anyagcsere,
    • intenzívebb a méregtelenítés,

Ezáltal egyre kisebb mennyiségű vérnyomáscsökkentőre van szükség, illetve csökkenhet az inzulin adag, kitartó mozgással és életmódváltással pedig akár teljesen el is hagyható.

A folyamatos orvosi felügyelet minden esetben szükséges, ha komolyabb gyógyszeres kezelés, illetve mozgásszervi problémák állnak fenn! A szakképzett edző tudomására kell hozni a szedett gyógyszerek fajtáját és mennyiségét, hogy ennek megfelelően tudja meghatározni az ideális testedzési intenzitást!

Fiatalok, aktív sportra vágyok, jó kondícióban lévők

A Nordic Walking

  • 100%ban állóképesség-sport. A cél lehet egy meghatározott táv teljesítése vagy egy adott időintervallumon belül a lehető legnagyobb táv teljesítése.
  • a testünk több mint 660 izmának 90%-át igénybe veszi. A helyes technika használatakor a kar, váll, nyak és a hát izmait is megmozgatja, erősíti a szívet és javítja a vérkeringést.
  • Az izomhasználat növekedésének köszönhetően nő az oxigénfelvétel, ami a vérben 25%-os koncentrációnövekedést jelent, ezzel javul a vérkeringés az agy működése, segíti a gondolkodást,
  • a diagonál mozgás nagyban javítja a koordinációs és egyensúlyozó képességet is, a két agyfélteke közti kommunikációt, ami növeli a kreativitást, gyerekeknél segít az olvasási és beszédproblémák leküzdésében viselkedés zavarban.
  • Rendszeres Nordic walkingozás során atlétikus szálkás izomzat alakul ki. A nagyobb lépéshossz és az enyhe emelkedőn végzet NW erősíti és formálja a feneket a comb hátsó részét, eltünteti a csípőre és karokra rakódott makacs zsírpárnákat.
  • A 25 féle technika lehetővé teszi a keményebb változatosabb erőnléti edzéseket.

Kismamáknak, szülés előtt szülés után

  • sokan kismamaként kezdenek jobban törődni egészségükkel, kezdenének sportolni, nekik kiváló a Nordic Walking hiszen az addig soha nem sportolt kismama is elkezdheti, mert, a terhelés személyre szabott, és az erősség állítható egészen a szülés időpontjáig
  • problémamentes terhesség esetén a 4. hónapig szabadon végezhető, természetesen az edző informálásával. 4. hónap után orvosi ellenőrzés mellett, nőgyógyász tudtával, tanácsával
  • a botok biztonságot nyújtanak szédülés, egyensúlyvesztés esetén
  • a botok helyes használatával kilazíthatjuk a vállakat, nyakat, hátat, a fáradt izmokat, amiket a növekedő pocak és megváltozott testhelyzetek miatt görcsösnek, feszültnek érzünk
  • a friss levegőn végzett mozgás felpezsdíti a vérkeringést, ami javítja a baba és mama vér és oxigénellátását, normalizálja a vérnyomást és a vércukorszintet, megakadályozza a vizesedést, lábdagadást
  • S nem utolsó sorban a friss levegőn a többi kismamával együtt végzett sport kellemesen hat az idegrendszerre, kiváló tapasztalatcsere lehetőség és a terhesség utáni depresszió legjobb ellenszere!!
  • A testileg és lelkileg fitt kismama, hasonlóan egészséges, kiegyensúlyozott babát hoz a világra, és a szülés utáni teljes körű regenerálódás is sokkal gyorsabb egy folyamatosan sportoló nőnél.

A folyamatos orvosi felügyelet és a szakképzett edző jelenléte elengedhetetlen ahhoz, hogy öröm és stressz mentes legyen a mozgás és a 9 hónap!

Mindenkinek, aki az előző három kategóriából kimaradt

  • Számítógép előtt ülőknek, mert kilazítja a nyakat, vállat, oldja az izomfeszültséget és ebből eredő görcsöket, ráhangol, a helyes testtartásra segít az összeszűkült mellkas nyitásában a helyes légzés elérésében, serkenti az anyagcserét, javítja a bélműködést
  • Segít, a stressz kezelésben mivel szabályozza a különböző hormonok kibocsátását, mint:
    • Somatotropin – zsírégetés
    • Pajzsmirigy – oxigénfelvétel
    • Adrenalin – pulzusemelés
    • Noradrenalin – pulzuscsökkentés
  • Szabadban végzett mozgás, endorphin termelődik, a stresszt kidolgozzuk magunkból ahelyett, hogy hazavinnénk és máson vezetnénk le, edzés után nyugalom és kiegyensúlyozottság érzése a jutalom
  • Egy sport, amit férfi, nő, idős, és gyerek együtt is végezhet, az együttlét öröméért, csoportos foglalkozás, nagy beszélgetések, szocializáció, tapasztalatcserék új kapcsolatok szerzésének lehetősége.

Várjuk minden érdeklődő jelentkezését !

Kapcsolat

Györki Ferencné Ancika

klubvezető

36-20-218-4708